0318 - 209 439

Menu

28-09-2017

Je hebt al een tijdje een website of je start net, dit maakt voor het gedrag van de klant niet uit. Stel de bezoeker is op jouw website terecht gekomen maar je weet niet wat die klant heeft aangeklikt binnen de website. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik dit weet en waarom is dat belangrijk?

Haal jij alles uit je website?

Jouw website is mooi ingericht en alles staat zoals jij dat wilt, alleen je weet niet waar je conversies en kliks vandaan komen. Dit is belangrijk om te meten, want zo weet je welke conversie knoppen wel of juist niet werken.

Je kunt in Google Analytics zien dat je 25 conversies had in de maand augustus. Het is dan logisch dat je wilt weten wat deze conversies dan waren. Waren dit telefoongesprekken, emails, aankopen of downloads? Een belangrijk verschil! Misschien is een download voor jou wel veel waardevoller dan een ontvangen e-mail vanaf de website.

Hoe je wel alles uit je website haalt

Wij hebben nu de oplossing om alles wel goed in kaart te brengen en te meten waar conversies vandaan komen. Wij brengen alles in kaart door middel van Google Tag Manager (Tag alle specifieke conversies). Wij zorgen ervoor dat alle informatie voor jouw bedrijf in een persoonlijk dashboard komt. Doordat je weet welke acties zijn verricht op je website kun je gaan concluderen wat er goed gaat op je website en wat er minder goed gaat. Denk bijvoorbeeld aan Google Adwords, Facebook campagnes of jouw Google rankings. Wat levert nou eigenlijk resultaat op en misschien wel belangrijker, wat niet?

Google Tag Manager

Wat is Google Tag Manager?

Google Tag Manager is een tool van Google waarbij je een actie op de website kunt bijhouden. De twee belangrijkste termen voor Google Tag Manager zijn de tag en de trigger. De trigger is het klikken op, bijvoorbeeld, het telefoonnummer. De tag is een label die je hangt aan de klik op de telefoon en deze tag is meetbaar. Google Tag Manager kan dus alle tags bijhouden binnen Google Analytics zodra deze getriggerd worden. Dus klikt iemand op het telefoonnummer op de website? Dan wordt dit gemeten dankzij Google Tag Manager en weergegeven in Google Analytics. Zo weet je precies waar bezoekers wel en niet klikken op de website. Alle tags en triggers moeten wel handmatig ingericht worden. Het is dus verstandig om van te voren te bepalen welke knopen op de website belangrijk zijn om te meten.

Kwaliteit dankzij Google Tag Manager

Het is gemakkelijk om te zeggen we hebben 25 conversies gehad. Het is niet makkelijk om te zeggen wij hebben 5 mails ontvangen dankzij advertenties, 5 telefoontjes dankzij de Facebook campagne en 15 aanvragen via Google. Kennis is essentieel wanneer je bezig bent met online marketing en website optimalisatie, omdat je je klant beter kunt begrijpen. Je kunt door middel van de online wereld tegenwoordig bijna alles te weten komen over je klant. Dit is super interessant, omdat je dan kunt inspelen op het daadwerkelijke gedrag van jouw websitebezoekers. Gokken is verleden tijd!

Ik help je graag om een dashboard voor jouw website te maken. Klanten van Timbee Internet Marketing hebben profijt van onze kennis met betrekking tot conversie en wij willen jou hier ook bij helpen!

Geschreven door: Lars Willemse (Conversie Specialist)

Check ook de informatie over onze (GRATIS) kennis lunch