Van oud naar nieuw, 5 jaar

Wij staan open voor jouw ambitie

Bel ons vrijblijvend:
0318 – 209 439

Geschreven door Marion van Bennekom

Projectmanager & verslaafd aan Instagram

4 min. 01-03-2020

In 2015 is Timbee officieel opgericht met het doel om in 5 jaar tijd een serieus online marketing bureau op te bouwen. Hierbij is altijd in het achterhoofd gehouden dat transparant werken voor iedereen de meest prettige manier van werken is. Zeker voor onze klanten.

Het ontstaan van Transparante Internet Marketing

Het dynamische drietal Peter, Carl en Marcel hebben in 2015 laten weten dat ze met Timbee “het lichtje willen zijn in de donkere wereld van het internet”. Op deze manier is het transparant werken geboren en daarmee ook een deel van de bedrijfsnaam, namelijk TIM (Transparante Internet Marketing).

De “bee” in Timbee is er iets later bijgekomen. Dit vertaalt de andere kant van het bedrijf. Bij Timbee zijn we namelijk niet vies van hard werken. Er heerst een heuse “handen uit de mouwen” mentaliteit, vergelijkbaar met een werkbij die ook nooit stilzit. Net als onze ondernemende klanten gaan we graag direct aan de slag!

Succesvolle start periode

In februari 2020 bestond Timbee officieel 5 jaar en dat mag niet zomaar voorbij gaan. Dit is daarom uitbundig gevierd samen met onze klanten. We durven te zeggen dat we een succesvolle start periode hebben doorgemaakt. We zijn in de afgelopen 5 jaar succesvol geweest in het doorvoeren van transparant en actief werken met het team en voor onze opdrachtgevers.

Veel geleerd in de eerste 5 jaar

Net als ieder andere startende onderneming hebben we in de eerste 5 jaar veel geleerd. We hebben ups en downs gekend, maar zijn er altijd sterker uitgekomen. Ons team bestaat gelukkig uit mentaal sterke medewerkers die prima tegen een stootje kunnen.  Je moet er namelijk maar tegen kunnen, goed werk leveren en als teamlid veel verantwoordelijkheid dragen voor de dagelijkse doelen van onze opdrachtgevers. Maar zo gaaf om te zien dat we nu in een stabiele periode gekomen zijn, terwijl je daarmee ook een mooie periode van ontwikkeling afsluit. Nu is het de tijd om verder te ontwikkelen en professionaliseren. Dit betekent voor ons dat we voorop willen lopen met nieuwe ontwikkelingen binnen ons vakgebied die onze groep opdrachtgevers verder helpt. Wat wij gaan doen om dit te bereiken? Hierbij kun je denken aan zaken als:

  • Gebruikersdata visualiseren 
  • Data gebruiken ter verbetering van de online prestatie 
  • Online tooling die meer inzicht geeft in belangrijk zaken die spelen en beter kunnen 

Echter, de eerste stap die wij vinden passen bij de huidige en toekomstige ontwikkelingen is een nieuwe uitstraling voor Timbee.

Hoe realiseer je dat, zo’n nieuwe uitstraling?

Wij beschikken over een divers team met ieder zijn of haar eigen expertises. Hierbij hoort ook het designen. Toch hebben we voor een meer onderzoeksmatige aanpak gekozen. Een logo ontwikkelen voor je eigen organisatie is namelijk best lastig.  Het is nooit goed, je bent nooit tevreden en daarmee loop je tegen een ontwerpersblokkade aan. Dus wat hebben wij gedaan? Wij zijn extern op pad gegaan.

Het onderzoekende pad startte bij het uitgeven van een ontwerpvraagstuk bij de Hogeschool Utrecht bij de opleiding Communicatie Media & Design. In het vak “Studio’s” hebben we drie groepen studenten uit het tweede jaar ons vraagstuk laten bekijken en onderzoeken. Ze hebben onze doelgroep gesproken en hebben daar inzichten uit gehaald om daarna met voorstellen te komen vanuit verschillende concepten. Uit onderzoek kwam naar voren dat ons huidige logo niet helemaal correspondeerde met de inhoudelijke boodschap van Timbee. 

Van concept naar definitief logo

Door deze inzichten te verwerken en visualiseren hebben de studenten ons enkele concepten voorgelegd. Eentje sprong eruit en werd uiteindelijk in de onderstaande vorm opgeleverd.

In de basis waren we er heel blij mee en konden onze ontwerpers aan de slag met het vervolgtraject. Deze hebben toen het logo van Timbee en de daarbij passende huisstijl verder ontwikkeld. Dit leidde tot een sneakpreview van ons nieuwe logo die recentelijk officieel bekend werd gemaakt. Op 6 maart vond er namelijk een feest plaats ter ere van het 5 jarig bestaan van Timbee. Dit werd gevierd met taart, hapjes, drankjes en een sneak peak van onze nieuwe huisstijl. Uiteindelijk is het volgende logo definitief het nieuwe Timbee logo: 

Het verhaal achter het logo

Het nieuwe logo vertaalt het verhaal achter Timbee. Zo straalt het uit dat wij als internet marketing bureau een persoonlijke aanpak hanteren. Wij hebben een actieve houding en hechten waarde aan de relaties die we hebben met onze klanten/opdrachtgevers. Daarnaast geeft dit logo aan dat we een open, transparante en toegankelijke houding hebben tegenover iedereen die met ons in aanraking komt. Dit geldt voor ons team, leidinggevende, partners, opdrachtgevers, andere ondernemers en collega marketingbureaus. Wij streven naar het goede in ons werk, onze waarde en onze mentaliteit. Wij vinden dit een mooie toevoeging aan de hedendaagse wereld en de wereld van het internet marketing. Staat onze werkwijze jou aan en ben je benieuwd naar wat we voor elkaar kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op. Geen sales gesprek, maar gewoon om elkaar eens open te spreken over hoe we de wereld een beetje mooier kunnen maken met elkaar.