Titels testen met Google Ads

Wij staan open voor jouw ambitie

Bel ons vrijblijvend:
0318 – 209 439

Geschreven door Charissa van der Bijl

SEA specialist & zorgt voor de planten

2 min.

Wist je dat… je Google ads ook kunt gebruiken voor het testen van nieuwe productnamen, titels voor boeken of offline marketing uitingen?

Google Ads is een goede manier om de prestaties van verschillende advertentieteksten met elkaar te vergelijken. Het is voor Google Ads campagnes dan ook erg belangrijk om verschillende advertentieteksten te blijven testen om zo de prestaties van je advertentie zo hoog mogelijk te maken.

Waar je wellicht niet snel aan zou denken is om deze mogelijkheid te gebruiken om teksten voor andere doeleinden te testen. Zo heeft Perry Marshall deze mogelijkheid gebruikt om de titel van een lezing te bepalen. Hij testte verschillende titels door een campagne op te zetten op zoekwoorden rondom het onderwerp van deze lezing. Deze campagne liet hij 1 dag lopen met 4 verschillende advertenties. Op basis van dit korte onderzoek en de hierin gemeten Click-Through-Rates per advertentie heeft hij de meest pakkende titel gekozen. Deze titel heeft hij vervolgens gebruikt op posters en als titel voor artikelen.

Je kunt op deze manier dus op een relatief goedkope manier onderzoek doen naar de beste titels voor bijvoorbeeld artikelen, white papers of posters. Ook namen voor nieuwe producten kun je op deze manier uittesten onder jouw doelgroep. Het gebruik van Google Ads advertenties is uiteraard een eenmalige investering, maar het kiezen van de juiste titel of productnaam heeft veel invloed op de prestaties hiervan. Aangezien het klikken op een advertentie een impuls-actie is, zegt dit ook wat over de neiging om bijvoorbeeld een artikel verder te lezen op basis van de door jou gekozen titel. Het testen van de beste titel in dus erg belangrijk. Niet alleen voor je advertenties in Google Ads, maar ook voor offline marketing uitingen.

Bron: Ultimate Guide To Google AdWords, Perry Marshall e.a.