0318 - 209 439

Menu

00:05:00 12-09-2017

Uw website testen bij uw bezoeker

Tegenwoordig heeft elke serieuze organisatie een website met diensten en producten. Jij toch ook? Dit is een belangrijk onderdeel van zowel de online als de offline marketing en is dus onmisbaar geworden. Maar wat een uitdaging brengt het met zich mee om echt iets uit de website te halen. Een voorbeeld kan zijn nieuwe klanten of klanten die contact met je opnemen. Wij horen vaak dat dit een uitdaging is en daarom doen wij er ook alles aan om dit voor onze klanten te verbeteren. En dit doen wij met succes!

Inzicht in de huidige prestatie

Kwaliteit staat bij ons voorop, daarom zijn wij altijd bezig met creatieve manieren bedenken om onze klanten te helpen. Om dit te kunnen doen hebben we een goed beeld nodig van wat jouw bedrijf doet.

Waar wil jij met jouw bedrijf naartoe?

Tijdens een persoonlijke afspraak bekijken en bespreken we wat de huidige situatie van de website is. Is jouw website optimaal? Krijgen bezoekers een positieve ervaring en worden ze klant bij u?

Kansen onderzoeken en testen

Vijf maanden geleden zijn wij begonnen met de eerste testen voor onze klant Bas-kantoormeubelen. Na een gesprek bij Timbee op kantoor met eigenaar Casper van Blijderveen over de website en waar we samen naartoe willen werken, zijn we aan de slag gegaan met de pagina’s die we konden verbeteren.

Wij besloten bij Bas-kantoormeubelen om als eerste de homepagina te testen. Werkt de homepagina eigenlijk wel goed? De eerste stap was het inzien van de bezoekersstatistieken die via Google Analytics beschikbaar waren. Bij Bas-kantoormeubelen bleek dat een groot percentage van de bezoekers de homepagina vroegtijdig verliet. Bezoekers die de homepagina vroegtijdig verlaten, zijn bezoekers die niets opleveren voor het bedrijf. We besloten om een AB-test toe te passen om inzicht te krijgen in het probleem en zo tot de oplossing te komen.

Website optimalisatie met de AB Test

Bij het optimaliseren van de website zijn we begonnen bij de homepagina. We gebruikte de huidige homepagina en we maakte een tweede versie, waarbij we deze aanpassen op de punten waar wij zien dat deze niet optimaal is. De homepagina van de website had daarmee een versie A (het origineel) en een versie B (de mogelijke verbetering). Deze hebben we met elkaar vergeleken door de echte bezoekers er naartoe te sturen. Wij stuurden 50% van de bezoekers naar versie A, het origineel, en 50% van de bezoekers naar versie B, de mogelijke verbetering. Bas-kantoormeubelen krijgt maandelijks duizenden bezoekers en daarom is het relevant om met bezoekers te gaan testen. We testen op het verlaten van de website maar ook op bijvoorbeeld conversies zoals: contact opnemen, webshop aanklikken en offerte aanvragen.

a/b testen

Het goede resultaat

Drie weken heeft de test gelopen met ons idee van de ideale homepagina. Uiteindelijk hebben we het te hoge bouncepercentage (percentage van de bezoekers die de website vroegtijdig verlaat) verlaagd van 80% naar 20% in 1 maand. Daarnaast steeg het aantal verkopen van kantoormeubelen en werden er per bezoeker gemiddeld 3 pagina’s meer aangeklikt. Een kleine verandering op je website kan grote positieve en negatieve gevolgen hebben voor je bedrijf. Als conversie specialist bij Timbee ben je dagelijks bezig de website van de opdrachtgever en de vraag hoe kan het beter?

Ik ben Lars Willemse en wil je graag helpen met meer succes online. Wil je nu ook starten met testen net zoals Bas-kantoormeubelen? Neem dan contact op met Timbee! Wij helpen je graag met het halen van online resultaat.

Geschreven door: Lars Willemse (Conversie Specialist)

PS: Wil je meer te weten komen over A/B testen en social media inzetten voor jouw bedrijf? Schrijf je dan direct in voor onze (GRATIS) kennis lunch?