Google Ads uitbesteden

Wij staan open voor jouw ambitie

Bel ons vrijblijvend:
0318 – 209 439

Geschreven door Charissa van der Bijl

SEA specialist & zorgt voor de planten

3 min. 03-01-2020

Wat is Google Ads?

Google Ads, vroeger ook wel bekend als Google AdWords, is hét betaalde advertentieplatform van Google. Je kunt door verschillende vormen van advertenties ervoor zorgen dat jouw bedrijf zichtbaar wordt voor jouw doelgroep.

Voor wie is Google Ads bedoeld?

Aangezien er veel mogelijkheden zijn bij het online adverteren, kan Google Ads interessant zijn voor allerlei verschillende bedrijven, van kleine tot grote bedrijven en van B2C tot B2B. Je kunt het inzetten om naamsbekendheid te verbeteren, maar ook om leads te verkrijgen of mensen naar je webshop te halen. Ook is Google Ads een goede manier van remarketing.

Organisch vs. betaald verkeer

Het grootste voordeel dat Google Ads biedt ten opzichte van organisch verkeer (SEO) is dat je sneller zichtbaar bent. Waar je bij de organische zoekresultaten gestaag stijgt, kun je bij Google Ads in principe dezelfde dag nog bovenaan de zoekresultaten komen. Natuurlijk is dit afhankelijk van het budget dat je er in wil en kunt stoppen. De betaalde zoekadvertenties staan deels boven de organische resultaten, waardoor je eerder zichtbaar bent. Daarnaast is het ook mogelijk om op andere soort zoektermen te scoren, waar je met de organische zoekresultaten (voorlopig) nog niet op scoort. Vaak is het dus verstandig om zowel op het organisch verkeer als het betaalde verkeer te focussen.

Waarom uitbesteden?

Natuurlijk is het ook mogelijk om zelf een Google Ads account aan te maken en deze te onderhouden. ‘Waarom zou ik het dan niet gewoon zelf doen’, hoor ik je bijna denken. Eén van de grootste voordelen is dat het je veel tijd bespaard om het niet zelf te doen. Google ads is een enorm uitgebreid programma. Voordat je daar optimaal gebruik van maakt, ben je veel tijd kwijt met het leren hoe alles werkt. Zodra je weet hoe alles werkt, ben je natuurlijk nog niet meteen ook heel goed in het opzetten van converterende advertenties. Hierdoor behaal je ook mindere resultaten dan een expert die hier dagelijks mee bezig is. Daarnaast is Google Ads een platform dat zich telkens blijft ontwikkelen. Regelmatig komen er weer nieuwe functies bij en verdwijnen oudere functies. Het platform zoals het er 2 jaar geleden uitzag, lijkt totaal niet meer op hoe het er nu uitziet. Het bijhouden van de ontwikkelingen op dit gebied zorgt ervoor dat je deze veranderingen optimaal kunt benutten.

De mogelijkheden: search, shopping, display en remarketing

Het platform van Google Ads biedt veel mogelijkheden voor het zichtbaar maken van jouw merk. De volgende opties zijn onder andere mogelijk:

Zoekadvertenties

Zoekadvertenties zijn advertenties die zowel boven als onder de organische resultaten staan wanneer je een zoekterm in Google zoekt. Je betaalt per klik op de advertentie een bepaald bedrag. Dit heet cost per click (CPC). De hoogte is o.a. afhankelijk van de branche, de concurrentie en de positie van de advertentie.

Shopping

Deze advertenties staan naast of boven de zoekresultaten. Je ziet een afbeelding van je product, een korte beschrijving en de prijs. Deze advertenties zijn vooral interessant voor webshops.

Display

De display advertenties zijn o.a. banners die je te zien krijgt wanneer je op andere websites bent. Een groot voordeel van display advertenties is dat deze over het algemeen een stuk goedkoper zijn dan de zoekadvertenties. Ook is display een slimme manier om je naamsbekendheid te vergroten.

Remarketing

Google Ads is een hele goede manier om remarketing in te zetten. Met remarketing kun je mensen die al eerder op je website zijn geweest, nogmaals targeten. Zo kun je je doelgroep herinneren aan het doen van een aankoop op je site.

Google Ads laten uitbesteden

Wil je graag gebruik maken van de mogelijkheden die Google Ads biedt, maar heb je geen tijd of niet genoeg kennis om dit zelf op te zetten en te beheren? De SEA-specialisten van Timbee doen dit graag voor je. Wij zoeken samen met jou de beste strategie voor jouw bedrijf, zetten een account op en optimaliseren deze. Ook ontvang je van ons een rapportage van de prestaties van jouw campagnes. Wil je meer informatie over wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.