Met meer dan 2 miljoen geregistreerde gebruikers in Nederland is Instagram het social media platform voor het delen van foto’s en video’s. Instagram biedt de mogelijkheid om te adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld je naamsbekendheid vergroten of een nieuw product of dienst lanceren. Op deze pagina leggen we je graag uit hoe adverteren op Instagram werkt en hoe we je daarbij kunnen helpen.

Zo werkt adverteren op Instagram

  • Stap 1: Kies je advertentie doelstelling. Samen zullen we kijken naar welke doelstelling je wilt behalen met adverteren op Instagram. Instagram biedt de mogelijkheid om call-to-actions toe te voegen, bijvoorbeeld ‘koop nu’ of ‘lees meer’.
  • Stap 2: Bepalen van de doelgroep. Doordat je Instagram advertenties opstelt binnen Facebook Ads, biedt adverteren op Instagram dezelfde target mogelijkheden als Facebook.
  • Stap 3: Het opzetten van de campagne. Het aanmaken van de advertentie. Kiezen we voor foto-advertentie een carrousel-advertentie of een video-advertentie?
  • Stap 4: Bepalen van het budget. Met welk budget kun je de meeste conversie realiseren?
  • Stap 5: Gefeliciteerd! De Instagram campagne gaat live!
  • Stap 6: Analyseren en bijsturen van de Instagram campagne. Gaan we de gestelde doelen behalen?

Instagram & Facebook

Sinds 2012 is Facebook eigenaar van het social media platform Instagram. Dit betekent dat je een advertentie aanmaakt binnen Facebook Ads om vervolgens te kiezen of je deze alleen op Instagram wilt laten zien, alleen op Facebook, of juist bij allebei de social media platformen. Het verschil tussen adverteren op Facebook of Instagram is het type advertentie. Waar je bij Facebook een tekst advertentie kunt plaatsen, is het bij Instagram de norm om te werken met foto of video.

Voordelen van adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram biedt verschillende voordelen:

  • Mogelijkheid om door middel van beeldadvertenties je doelgroep op mobiel beter te bereiken.
  • Je kunt mensen persoonlijk bereiken en betrekken bij je organisatie door het gebruik van beeld en video.
  • Uit onderzoek van Kenshoo is gebleken dat Instagram gebruikers 2,5 keer meer geneigd zijn om op een advertentie te klikken.

Start met adverteren op Instagram

Starten met adverteren op Instagram is de ideale manier om een jongere doelgroep te bereiken met jouw product of dienst. Benieuwd naar de mogelijkheden voor adverteren op Instagram? Neem contact op met onze Instagram specialist Marion en start vandaag met adverteren op Instagram.

Marion van Bennekom 2
Onze specialist

"Ik help je om je doelen te realiseren via Instagram"

PROJECTEN WAAR WE TROTS OP ZIJN

Deze bedrijven maakten al kennis met Timbee

Bezoekers aantal met 174%

Hoger in Google: Asbestinventarisatie op 2