Misschien ben je al wel een beetje gestart met social media, maar levert het minder op dan je gehoopt had. Of ben je nog helemaal niet begonnen maar wil je toch graag starten met social media inzetten voor jouw organisatie. Waar begin je dan en hoe ga je het aanpakken? De social media strategie is de manier waarop je het aan gaat pakken.

Beginnen met social media

De strategie is zo belangrijk, omdat de strategie bepaalt of je slaagt of niet. Ga je zomaar wat doen op social media? Dan is de kans klein dat het wat oplevert. Sterker nog, je weet niet of het wat oplevert want je hebt geen doelen gesteld. Hoe kun je dan ooit meten of social media iets voor je doet of niet?

Dat is dan ook waar het begint. Doelen stellen. Vervolgens is het belangrijk dat je de doelgroep formuleert. Waar is de doelgroep te vinden en wat vinden ze leuk? Waar liggen hun interesses?

De voordelen van social media

Social media kost tijd, maar het levert ook heel veel op als je het goed doet. De voordelen van social media? Een paar voorbeelden zijn:

  • Je kunt interactie aangaan met jouw doelgroep
  • Het hoeft niet duur te zijn
  • Je kunt snel inspelen op actualiteit
  • Het verhoogd de vindbaarheid online

Interactie is belangrijk, omdat interactie er voor kan zorgen dat de doelgroep klant wordt en uiteindelijk ambassadeur wordt van jouw organisatie.

Dit hoeft niet duur te zijn. Adverteren is een mogelijkheid, maar hoeft niet per sé. Wanneer je er toch voor kiest te gaan adverteren op social media, dan heb je het budget volledig in eigen hand. Adverteren op social media kan al vanaf een heel klein bedrag. Adverteren via social media kan positieve invloed hebben op het organisch inzetten van social media.

Inspelen op de actualiteit kan wat lastig zijn via de website, maar op social media kan dit heel goed! Is er wat leuks, belangrijks of interessants gebeurd? Deel het met je volgers!

Vindbaarheid online is belangrijk voor een organisatie, omdat het bepaalt of je jouw doelgroep bereikt of niet. Door aanwezig te zijn op social media, ben je gemakkelijker online vindbaar.

Start met jouw social media strategie

Waar wacht je nog op? Het is tijd om te beginnen met jouw social media strategie. Van het opstellen van doelstellingen, het formuleren van de doelgroep, het bedenken van de contentstrategie en het monitoren van jouw social media kanalen. Wij kunnen je helpen. Meer weten over een social media strategie? Maak kennis met onze specialisten.

Marion van Bennekom
Onze specialist

"Ik help je om social media op de juiste manier in te zetten"

PROJECTEN WAAR WE TROTS OP ZIJN

Deze bedrijven maakten al kennis met Timbee

Hoger in Google: Asbestinventarisatie op 2

Groei in aantal conversies van 120%