Google Adwords is een advertentieplatform van Google waarbij je kunt adverteren binnen Google. Het unieke van Google Adwords is dat jouw advertentie wordt weergeven tussen de zoekresultaten van Google, waarbij je over het algemeen betaald per klik. Op deze pagina lees je hoe je een Google Adwords campagne opstelt en hoe wij je daarbij kunnen helpen.

Zo werkt een Google Adwords campagne opzetten

  • Stap 1: Kies de doelstelling van je Google Adwords campagne. Samen zullen we kijken naar de doelstelling die je wilt behalen met adverteren binnen Google. Wil je bijvoorbeeld meer aanmeldingen voor je nieuwsbrief of juist offerte aanvragen?
  • Stap 2: Indelen van advertentiegroepen. Verdeel de diensten en producten die je wilt aanbieden per groep.
  • Stap 3: Opstellen van de zoektermen lijst
  • Stap 4: Het opzetten van de campagne, het aanmaken van advertentieteksten. Samen met jou kijken we hoe we de meeste conversie uit je Google Adwords  campagne kunnen halen.
  • Stap 5: Bepalen van het budget. Met welk budget kun je de meeste conversie realiseren?
  • Stap 6: Gefeliciteerd! De Google Adwords campagne gaat live!
  • Stap 7: Analyseren en bijsturen. Op welke zoektermen komen bezoekers op je website, en bij welke zoektermen gaan bezoekers over op conversie?

Conversie verhogen met Google Adwords

Google Adwords is een effectieve manier om de conversie van je website te verhogen. Binnen Google Adwords kun je verschillende soorten campagnes draaien die gericht zijn op conversie. Je kunt binnen Google Adwords verschillende doelstellingen creëren voor je campagne. Wil je meer aanmeldingen voor je nieuwsbrief of wil je meer verkopen via je website? Bij het opzetten van een campagne binnen Google Adwords is het belangrijk dat je vooraf de conversie doelstelling helder hebt om op die manier de conversie van je website te verhogen.

Zoektermen bepalen

De belangrijkste stap bij het opzetten van een Google Adwords is het bepalen van welke zoektermen voor jouw organisatie het meest relevant zijn. De relevantie van de zoektermen bepaalt mede de kosten per klik. Om irrelevante klikken naar je website te voorkomen kun je binnen Google Adwords ook uitsluitingswoorden toevoegen. Uitsluitingswoorden zijn de zoektermen waar je niet op gevonden wilt worden. Om je inzicht te geven in hoe wij zoektermen bepalen verwijzen we je graag naar de pagina over zoektermenonderzoek, daarna kan je eventueel kiezen om zoekmachine optimalisatie te gaan doen .

Start met Google Adwords

Om je bedrijf sneller te laten groeien is starten met Google Adwords een van de meest  effectieve opties. Door te adverteren op plekken waar je potentiële klant al naar je op zoek is, kun je nieuwe klanten doelgericht bereiken. Starten met Google Adwords? Wij nodigen je graag uit voor een vrijblijvende kennismaking om te starten met het adverteren binnen Google Adwords.

Thijs van Dijk
Onze specialist

"Ik help je bij het opzetten van je Adwords campagne"

Projecten waar we trots op zijn

Deze bedrijven maakten al kennis met Timbee

Hoger in Google: Energielabel Bedrijfspand op 2